Çağatay Akman’ın Gece Gölgenin Rahatına Bak Şarkısı Telif Yedi!

21

Çağatay Akman’ın Gece Gölgenin Rahatına Bak isimli şarkısı, Youtube’da telif yedi. Şarkının asıl bestecisi dünyaca ünlü grup Anna-RF tarafından telif ihlali Youtube’a bildirildi ve şarkı yayından kaldırıldı.

Sosyal medya üzerinden yaptığı şarkılarla adını kısa zamanda geniş kitlelere duyuran Çağatay Akman, Gece Gölgenin Rahatına Bak isimli şarkıyla müzik piyasasına adım atmıştı. Şarkı ilk yayınlandığı andan itibaren toplumun hemen her kesimi tarafından benimsendi ve bir anda patladı. Dün gece itibariyle 240 milyon izlenmeye ulaşan şarkının, en çok bestesi insanları cezbetmişti. Ancak şarkı çıktıktan kısa zaman sonra, bestesinin çalıntı olduğu ortaya çıktı. Hem de dünyaca ünlü müzik grubu Anna-RF’nın şarkısından çalındığının anlaşılması üzerine, ne Çağatay Akman, ne de müzik şirketi bir açıklama yapmamıştı. Şarkıyı çaldıkları grupla herhangi bir etkileşime geçmemiş olacaklar ki, bugün itibariyle şarkıya telif ihlali uygulandı.

Çağatay Akman Telif Yedi

Olayın özeti böyle olmakla beraber, Anna-RF grubunun bu konuda haklı olduğu tartışmasız bir gerçek. Bu tarz işler, amatör yayınlarda olabiliyorsa da; bir müzik şirketi tarafından piyasaya sürülüp, insanların ilgisine sunulan bir eserle ilgili bütün telif hakları düşünülüp, bu doğrultuda hareket edilmeli. Aksi bir durum tamamen hırsızlığa girer. Çağatay Akman da başka birinin emeğini izinsiz ve karşılıksız kullanıp, bu emeğin üzerine kendinden bir şeyler katarak, eseri tamamen kendine aitmiş gibi yayına koydu. Yani hırsızlık yaptı. Üstelik bu yaptığının hırsızlık olduğu; hem Youtube’da yayınlanan videolarla, hem de gazetede ve internette yazılan haberlerle defalarca belirtilse de 240 milyon izlenmeye kadar hiçbir girişimi olmamış. Bu sayıdan gelen reklam gelirini de müzik şirketiyle birlikte kazanmaktan çekinmemiş. Tüm bunları düşündüğümde “keşke bu durum ilk ortaya çıktığında telif yeseydi” demekten kendimi alamıyorum.


Diğer yandan böyle bir olayın yaşanması, Çağatay Akman’ın daha önce gündeme geldiği çapsız tweetlerini de aklıma getirdi. Ancak oralara hiç girmeden şarkının asıl sahibi Anna-RF grubundan bahsetmek istiyorum.

Anna-RF Kimdir?

Dünyaca tanınmış, farklı enstrümanlarla, farklı kültürlerden şarkıları kendine has tarzlarıyla yorumlayan İsrailli bir müzik grubudur. İsrailli olduğunu duyunca sizde de bende olduğu gibi bir duraksama olacağını tahmin edebiliyorum. Ancak bu grubu oluşturan 2 İsrailli genç, bütün politik olaylardan kendilerini arındırmış, evrensel düşüncelere sahip, bilinçli insanlardır. Zaten bence, bu noktada her şeyden önce bizim dikkat etmemiz gereken şey de ortaya koydukları sanat ürünleri olmalıdır. Daha önce Türkiye’ye de gelen grup, Aşık Veysel’in “Gündüz Gece” şarkısını yorumlayarak, Kapadokya’da bir de klip çektiler. Çağatay Akman’ın şarkısı hit olmadan önce, grubu bu şarkıyla keşfetmiş, daha sonra diğer şarkılarına da sarmış ve Gece Gölgenin Rahatına Bak’ı duyduktan sonra, böyle bir şeyi nasıl yapabildiklerine hayret etmiştim.

Anna-RF’nin Jump Şarkısı (Gece Gölgenin Rahatına Bak’ın orijinal bestesi)

Grubun diğer şarkılarını da dinlemek isterseniz Youtube kanalı üzerinden dinleyebilirsiniz.

21 YORUMLAR

  1. İsrailli bir gruptan çalındığını öğrendiğimde hayal kırıklığına uğramıştım. Böyle yapmak yerine. Doğru bir şekilde bilgi vererek şarkıyı yayınlasan zaten sorun kalmayacak. Memleketçe sevmiştik şarkının melodisini.

  2. Üzülmedim değil hatta çok sevindim. Baya bir havalara girmişti bu şarkı sayesinde. 🙂 Yalancının mumu yatsıya kadar yanarmış 🙂 eninde sonunda çıktı ortaya şarkının sahibi 🙂

  3. İddaa ettiklerine göre aslında şarkının orjinali güllüymüş israilli grup güllüden çalmış. Güllünün şarkısının telifinin ait olduğu kişiye (mehmet diye birisi) telif hakkı ödenmiş. Fakat ne derece doğru bilemiyorum.

  4. Bugün haberlerde izledim, aslında bakıldığında hoş birşey değil. Onca emeği ve hevesi var arkadaşın. Birde telif için ücret ödediğini söylüyor.

  5. Bence geç bile kaldılar, gerçi kaldırmasa ne olur kaç milyon dinlenildiğini hatırlamıyorum ama parayı vurdumu vurdu sonuç olarak şimdi yeni şarkı çıkarttı meşhurmu meşhur:)

  6. “Herhalde ufak bir benzerlik vardır.” düşüncesiyle Anna RF – Jump şarkısını açtım. Fakat bildiğin en melodisi akılda kısmı aldıklarını görünce şaşırdım. İyi cesaret doğrusu.

  7. Telifi vs bilemicem de bir kişinin bir tane şarkı çıkarması ve bundan dolayı meşhur olup her yerde çıkması vs bana çok saçma geliyor. Bu kadar basit olamamalı herşey. 2.klip çalışmasını ve şarkısını dinledim bir daha da dinlemeye gerek duymayacağım bir şarkı. Açıkçası berbat ötesi. Türk milleti olarak insanları şişirmeye ve şöhret pompalamaya çok meraklıyız. Örnek : Ajdar

Bir Yorum Bırak