Gazapizm – Heyecanı Yok; Rap Dinlemesem de Bunu Sevdim

5

Sizi bilmem ama, ben özellikle şu yaz dönemlerinde hit olan parçalardan oldukça nefret etmeye başladım. O kadar saçma ritimlere, onlardan daha saçma sözler ekleyip, bir de tonlarca para harcayıp, yaptıkları reklamları viralmiş gibi göstererek bir anda her yerde o şarkıların çalmasını sağlıyorlar. Sevenler de vardır, lafım yok. Ancak sırf para peşinde koşarak yapılan, amaçsız şarkıları el üstünde tutmak bana saçma geliyor.

Aleyna Tilki’sinden tutun Demet Akalın’ına, oradan Hande’sine, bilmem nesine… Artık gerçekten bunları dinlemekten ruhum sıkıldı. Tam da bu düşüncelerimin hat safhaya ulaştığı bir dönemde -yani şu günlerde-, yaşadığım şehirden çıkmış bir şarkıya denk geldim. Hem de parçanın türü, en son ergenliğe ilk girdiğim zamanlarda düzenli olarak dinlediğim müzik türü olan rap. Öyle sadece şu türden dinlerim, bunları asla dinlemem gibi müzik seçmem, ancak denk geldiğim rap şarkıların çok azını beğenirim. Hal böyle olsa da Gazapizm‘in yeni yayınladığı “Heyecanı Yok” isimli şarkıya tam anlamıyla bayıldım. Klibi ayrı güzel, beati ayrı, sözleri ayrı… Rap dinlemeyen, hatta rapten nefret eden insanların bile beğenisini kazanacak bir çalışma.

Daha önce de bir-iki şarkısını beğendiğim, müzik listeme aldığım Gazapizm’in asıl ismi Anıl Acar’mış. Kendisi İzmir-Alsancak’ta takılan, Kıbrıs Şehitlerine çıkan herhangi bir sokakta aniden denk gelebileceğiniz bir vatandaş. Geçmişte yaptığı işleri de günümüz müzik piyasasına göre bayağı sağlam. Daha önce dinleme fırsatı bulup, beğendiğim ve müzik listeme dahil ettiğim bazı parçaları da şunlar; Zanı, Memleketsiz, Gece Sabahın.

Son çalışması Heyecanı Yok isimli şarkısı ve klibiyle de dün tanıştım. Zaten klip de 12 Ağustos’ta yayına alınmış. Yine önceki kliplerinde olduğu gibi, mekan ve sözlerde İzmir’i bulmanız mümkün. Klipte sanatsal açıdan harika sahneler izleyebilirsiniz. Şarkının kendisi zaten ayrı güzel. Sizi de keşfettiyseniz yeniden dinlemek, keşfetmediyseniz yeni bir şaheserle tanışmak üzere klibe davet edeyim;

Gazapizm – Heyecanı Yok


Şarkının sözleri Anıl Acar’a, yani Gazapizm’in kendisinin. Argo İzmir yapımı olan şarkının müziği, Bora Temur’a, düzenlemesi ise Ateş Berker Öngören’e ait. Mix&Mastering işlerini de Deniz Sungur halletmiş.

Çok beğendiğim klibin mimarı ise yönetmen Şafak Yıldırım. Klipte emeği olan diğer isimler de şu şekilde; Görüntü Yönetmeni: Musa Tolan, Uygulayıcı Yapımcı: Umut Uzluk, Yardımcı Yönetmen: Helin Kat, Kamera: Hüseyin Yılmaz & Umutcan Yıldırım, Glidecam: Umutcan Yıldırım, Sanat Yönetmeni: Hülya Derse, Sanat Asistanı: İlker Önvar, Makyaj: Menice Sude Ayarslan, İngilizce Çeviri: Ezgi Kaya.

Gazapizm Heyecanı Yok Sözleri

Montumun cebinde yok kuruş
Zıplıyor herkes kanguru sanki
Full depo taunus’um bi’ de kafamıza bass vurur ama yine yok
Bu hayatın heyecanı meycanı yok
Bu hayatın heyecanı meycanı yok
Bu hayatın heyecanı meycanı yok, yok

Hah! Kazan kazan yok kaybed’cek birimiz kaçarı yok
Çocuk çok, yatarım yok, oynayan aç ayı yok
Olmayan façası yok, kurtaran paçayı yok
Gelecek için bir hedefin yok, yarının yok
Hah! Temel güvenin yok, illegal, legal, düzenin yok
Para kesesi yok, bekleme, rüzgarın esesi yok
Her şey boş yere tasarı yok, bak büyüdüğün sokakta masalın yok
Hah! Kollarından öte saranın yok
Dirisin ya da ölü arafı yok
Kapımın önünde polisler var
Elinde silahla komiser var
Üstümde, başımda kan izi var
Önümde kocaman valizler var
Bana tepeler, denizler der
Bi’ de sırtımda keneler var
Yarım kalır o şarkılar, bur’da Panda yok, Develer var

Artık gerçeğin farkında herkes, kimse doymuyo’ yerken
Hayat en psycho mektep, yanacak kafan gençken
Olacaklar hep elzem depresyon gettoya kısmet
Ve de kaygıya saplanmış herkes mi zorlayan üstelik
Yaşama sevincine el koyan denge
Ve umutların er geç ölür
Bi’ de bakarsın her şey sönük
Suça en yakın eksen görür
Hızlı yaşayan erken ölür
Biz yakarsak söndüremezler, geri döndüremezler
Bizi heyecanlandıramıyorsa bi’ şeyler artık öldüremezler
Ah! Herkes delirmiş hiç etkinlikler etik değil
Hep biz pisliklere itildik
Bizi bitirmiş ilişki
Ki bilemezdik ne işti
Daha dur hele ne içtik?
Tüm bilincini yitirmiş şehir kurtları tedirgin

5 YORUMLAR

Bir Yorum Bırak