Masum Dizisi ve Blu Tv; Son Yıllarda İzlediklerimden En İyisi

11

Blu TV üzerinden yayınlanan Masum dizisi son günlerde adını sıkça duyduğum bir yapımdı. Boş zamanlarımda izlemek üzere bir dizi araştırırken Masum hakkında yapılan olumlu yorumları gördüm ve izlemeye başladım. İyi ki de başlamışım. Son yıllarda izlediğim en iyi dizilerden biri olduğunu gördüm. Bu dizi ve Blu TV’yle ilgili izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Blu TV internet üzerinden yayın yapan, yerli ve yabancı dizileri ve filmleri reklamsız izleme imkanı sunan, Doğan grubunun bir projesidir. Daha önce Kanal D’de Ulan İstanbul dizisi TV’de yayınlanırken belirli bir kitleye ulaşmıştı. Bu kitleyi internet yayınına çevirmişler, internet televizyonculuğu projesini ilk olarak denemişlerdi. Ancak Blu TV gibi ayrı bir proje olarak değil, Kanal D’nin kendi internet sitesi üzerinden bölüm başı 2 TL gibi bir ücretle yayına koymuşlardı. Bu atılım başarısız olmuş, Ulan İstanbul dizisi yayından kalkmıştı. Daha sonra farklı şirketler farklı projelerle yine bu tarz girişimlerde bulunsalar da başarılı olamamışlardı.

Masum Haluk Bilginer

Blu TV diğerlerinden daha farklı bir konseptle üretilen bir proje oldu. Daha önce TV’de ya da başka bir platformda yayınlanmayan Masum dizisiyle adını duyurdular. İnternet dizisi deyip geçilmeyecek bir oyuncu kadrosu ve set ekibi oluşturdular. Başlamasının üzerinden henüz çok bir zaman geçmemesine adından sıkça söz ettirmeyi başardılar. Bu başarıda yayınladıkları tüm yerli-yabancı yapımların emeği vardır ancak Masum’un yeri bir başkadır. Çünkü Masum dizisi, TV’de yayınlanan pek çok diziden başarılı bir yapım olmuştur.

Masum Dizisi Oyuncuları

Masum dizisi çok başarılı ve profesyonel bir oyuncu kadrosuna sahiptir. Leyla ile Mecnun izleyenlerin yakında tanıdığı Ali Atay, Serkan Keskin, Esra Kızıldoğan Uygur‘un yanı sıra usta oyuncu Haluk Bilginer, Okan Yalabıyık, Nur Sürer ve Tülin Özen de dizide yer almaktadır. Dikkat çeken bir başka isim de Büyük Ev Ablukada grubunda da müzik yapan oyuncu Bartu Küçükçağlayan‘dır. Seren Yüce’nin yönetmen koltuğunda oturduğu dizinin her bölümü yaklaşık 1 saat sürmektedir. Masum dizisinin IMBD puanı ise 9.3 olarak belirlenmiştir.


Masum Dizisinin Konusu

Yusuf karakterini oynayan Ali Atay dizide polistir. Haluk Bilginer de Cevdet isimli eski bir komiseri canlandırmaktadır. Yusuf’un komiseri Selahattin, karakteri eski bir dosyayı tekrar incelemesi için doğduğu, çocukluğunun geçtiği kasabaya kafa tatiline gönderir. Cevdet karısı ve küçük oğlu Tarık’la yaşamaktadır. Tarık rolündeki Okan Yalabıyık, ağır psikolojik sorunlar yaşayan bir karakteri oynamaktadır. Geçmişte işlenen ve üstü kapatılan, olayın içinde Cevdet, karısı, küçük oğlu Tarık ve firari olan büyük oğlu Serkan Keskin’in canlandırdığı Taner’in yer aldığı bir cinayetin çevresinde olaylar gelişir. Dizide yer alan sahnelerde dram, polisiye ve suçlarla ilgili konulara rastlamak mümkündür.

Masum Ali Atay

Masum Dizisi Hakkında Ne Düşünüyorum?

Daha önce “En İyi Türk Dizileri, Şimdiye Kadar İzlediklerim” listemde de Masum’dan bahsetmiştim. Ancak o zaman sadece aldığım duyumları yazmıştım, diziyi izlememiştim. Dizi, benim son yıllarda izlediğim en iyi Türk dizileri listesinin zirvesine oynuyor. Çekimlerin oldukça profesyonel kişilerce yapılmış olmasının yanı sıra, oyuncular da üst düzey performans göstermektedir. Benim görüşüm, bu diziyi herkesin izlemesi yönündedir. Kimsenin izledikten sonra pişmanlık duyacağını düşünmüyorum. İzlediğinizde de zaten anlayacaksınız; dizi Türk dizilerinden çok, dünya çapında ünlenmiş yabancı dizilerle aynı kalitededir. Masum dizisi ilk olarak dikkatimi Ali Atay ve Serkan Keskin‘in oynamasıyla çekmişti. Sıkı bir Leyla ile Mecnun izleyicisi olduğum için bu isimleri nerede görsem o proje dikkatimi çeker. Ancak bu diziyi bu kadar beğenmemin tek sebebi kesinlikle bu değildir. Dizi kendi kalitesini yaratmış başarılı bir yapımdır.

Blu TV Hakkında Ne Düşünüyorum?

Blu TV’yi diğer internet televizyonculuğu girişimlerinden daha farklı bir platform olarak görüyorum. Sanki herkesin evinde televizyonlarından izleyebildiği TV kanalları gibi profesyonel bir arayüze ve misyona sahip. Masum’un yanı sıra sırf Blu TV için yapılmış farklı yapımlar da mevcut. Ancak henüz bu yapımları inceleme fırsatı bulamadım. Blu TV aylık 10 TL gibi bir ücretle hizmet veriyor. Bu hizmetten 1 hafta gibi bir süre ücretsiz faydalanma imkanı da sağlıyor. Eğer para vererek internet üzerinden dizi, film ya da TV izlemeye sıcak bakmıyorsanız sırf Masum’u izlemek için bu 1 haftalık süreyi değerlendirebilirsiniz. Hatta bunu yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Masum Fragmanı

11 YORUMLAR

  1. Gerçekten çok güzel bir diziye benziyor. Kesinlikle fırsat bulup izleyeceğim. Umarım Blu TV’nin 1 haftalık deneme sürümü kampanyası sona ermez.

  2. Bugünler de internet dizileri fenomen olmaya başladı. Bende ilk blutv de masum dizisini görmüştüm. Gerçekten kaliteli bir kadrosu var. Konusu da çok iyi.

  3. Sadece Blu TV’de olması aslında tamamen reklam ve pazarlama mantığı ile yapılmış bu da beni diziden biraz uzaklaştırdı. Sonuçta sadece blu tv ye üye ve kullanıcı çekmek için yapılmış gibi geliyor.

  4. Bu tarz dizileri aslında genel izleyicisi olan Tv ler yayınlasa dizinin kalitesinin daha fazla artacağını düşünmekteyim. Ama her şeye rağmen özenle hazırlanmış bir dizi.

  5. Merhabalar, yalın ve sade bir şekil de ancak fazlasıyla bilgi içerek bir yazı olarak paylaşılması bence hoş bir şey olmuş.

    Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    R10 – Asclepuis

Bir Yorum Bırak